Boekingsproces

Kan ik een specifieke autoverhuurder kiezen?

In de meeste gevallen is de naam van de autoverhuurder zichtbaar in de zoekresultaten. In sommige gevallen is de naam van de autoverhuurder niet zichtbaar in de zoekresultaten en kan deze pas worden bevestigd na de reservering.

Kan ik meer dan één reservering tegelijk maken?

Het is helaas niet mogelijk twee auto's tijdens hetzelfde boekingsproces te reserveren, omdat elke gereserveerde auto zijn eigen referentienummer en huurovereenkomst heeft. Let op dat als u meerdere voertuigen hebt gereserveerd op dezelfde datum bij een en dezelfde autoverhuurder, de reserveringen op naam van verschillende bestuurders moeten staan. Zolang u echter elke auto afzonderlijk reserveert, kunt u zoveel huurauto's reserveren als u wilt.

Kan ik een auto huren als ik jonger dan 25 of ouder dan 75 ben?

De meeste autoverhuurbedrijven hebben een minimum leeftijdsgrens van 21 jaar voor verhuur. Afhankelijk van het autoverhuurbedrijf en het land van bestemming kunnen de eisen echter verschillen. Let op dat er een toeslag gerekend kan worden als de eerste bestuurder jonger dan 25 of ouder dan 75 jaar is, om de extra verzekeringskosten te dekken. Eventuele aanvullende toeslagen worden ten tijde van boeking aangegeven onder het kostenoverzicht, voordat u de reservering bevestigt.

Kan ik een auto huren met een voorlopig rijbewijs?

Nee. Helaas accepteren de autoverhuurbedrijven waar we mee samenwerken geen voorlopige rijbewijzen. U moet een volledig rijbewijs hebben om een auto te kunnen huren.

Waarom moet ik mijn vluchtgegevens invullen?

Door uw vluchtnummer op te geven, krijgt het autoverhuurbedrijf op de ophaallocatie informatie over uw aankomsttijd en ook over eventuele vertragingen. Dit helpt bij het vasthouden van uw gereserveerde auto als uw vlucht vertraging oploopt.Sommige verhuurbedrijven bevestigen een reservering alleen als er een vluchtnummer wordt verstrekt. Als dit voor uw reservering het geval is, dan zullen wij u hier aanvullend over informeren.

De status van mijn reservering is “in behandeling” – wat betekend dat?

Dit betekent dat we de beschikbaarheid van de auto nog moeten bevestigen bij het autoverhuurbedrijf. Zodra de bevestiging er is, sturen we u de reserveringsbevestiging. Als de aangevraagde auto niet beschikbaar is, nemen we contact met u op om andere mogelijkheden met u te bespreken.99% van al onze reserveringen worden bevestigd, maar u kunt in dit stadium uw reservering kosteloos annuleren via ons online portal.

De status van mijn reservering is “afgewezen” – wat betekend dat?

Dit betekent dat het autoverhuurbedrijf de beschikbaarheid van de aangevraagde auto helaas niet kon bevestigen. Als uw reservering is afgewezen door de autoverhuurder, dan nemen we contact met u op om alternatieven met u te bespreken. Als we u niet kunnen bereiken, dan stellen we de status van uw reservering in op “afgewezen”. Neem contact op met ons om een andere auto te reserveren. Als u tijdens de reservering al een borgsom hebt betaald en we de aangevraagde auto niet hebben kunnen verkrijgen, dan wordt het bedrag direct teruggeboekt naar uw creditcard.

Ik heb mijn reserveringbevestiging niet ontvangen - wat moet ik doen?

Nadat u uw reservering hebt voltooid, sturen wij u binnen 48 uur via e-mail een bevestiging van uw reservering. Controleer of de e-mail niet per ongeluk in de map met ongewenste e-mails is terechtgekomen. Neem contact met ons op als u de e-mail met bevestiging niet hebt ontvangen.

De status van mijn reservering is "voorlopig bevestigd" - wat betekend dat?

Als u informatie ontvangt dat uw reservering voorlopig bevestigd is, dan betekent dit dat er problemen zijn opgetreden bij het belasten van de door u opgegeven credit- of debitcard. Dit kan zijn doordat u ons verkeerde kaartgegevens hebt opgegeven, er onvoldoende tegoed op uw kaart staat, uw bank de transactie niet heeft goedgekeurd vanwege een limiet op de kaart enz. Als de status van uw reservering is ingesteld op voorlopig bevestigd, dan nemen we contact met u op om de transactie opnieuw te verwerken en uw reservering te bevestigen. U kunt ook zelf ter bevestiging contact met ons opnemen.

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Ja, u kunt zelf eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw reservering via het online portal. Zodra een boeking voltooid is, kunt u met behulp van de link vermeld in uw reserveringsvoucher het online portal openen en wijzigingen aanbrengen.We brengen geen administratiekosten in rekening voor het wijzigen van reserveringen maar, afhankelijk van het soort wijziging, kunnen er extra kosten van toepassing zijn. Als bijvoorbeeld de datum van verhuur gewijzigd moet worden, kunnen we niet garanderen dat de oorspronkelijk opgegeven prijs nog steeds zal gelden.

Betalingsbeleid

Wanneer moet ik mijn huurbedrag betalen?

Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden die duidelijk genoemd worden tijdens het reserveringsproces:

Vooruitbetaalde borgsom – Betaal nu een bedrag om het voertuig vast te leggen en betaal het resterende bedrag voor de boeking uiterlijk 7 dagen voor de ophaaldatum.

Vooruitbetaald – Betaal het volledige bedrag voor het voertuig op het moment van reserveren.

Kan ik zonder creditcard reserveren?

Ja. U kunt een reservering maken zonder creditcard. Merk op dat, zelfs als u ervoor hebt gekozen om te betalen per debitcard, u een geldige creditcard op naam van de bestuurder nodig hebt bij het ophalen. De autoverhuurder vereist namelijk een creditcard voor het vastleggen van de borgsom. Creditcards die geaccepteerd worden voor het ophalen zijn MasterCard, Visa, en in sommige gevallen American Express.

Ik heb de definitieve factuur voor de huur nog niet ontvangen van het autoverhuurbedrijf

Zodra u de huurauto hebt ingeleverd zou u de definitieve factuur voor de huur moeten hebben ontvangen. Als u bij inlevering geen definitieve factuur hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met het autoverhuurbedrijf.

Ik heb een email gekregen van uw fraude-afdeling - wat moet ik doen?

De Fraude-afdeling beschermt uw persoonlijke informatie tegen onbevoegde toegang en verspreiding. We werken nauw samen met politie en justitie om online criminele activiteiten te voorkomen en om de veiligheid van onze reserveringswebsite te garanderen. In bepaalde situaties kan onze Fraude-afdeling u benaderen om een veiligheidscontrole te doen als er iets niet klopt in uw reserveringsgegevens/-historie.Als dit gebeurt, neem dan onmiddellijk contact met ons op voor verificatie van uw gegevens en veilige verwerking van uw transactie.

Prijs en extra kosten

Welke kosten zijn inbegrepen in de huurprijs?

Inbegrepen in de huurprijs zijn meestal: vrijstelling van aansprakelijkheid bij aanrijdingsschade, bescherming tegen wettelijke aansprakelijkheid jegens derden, belasting, luchthavenbelasting, onbeperkt aantal kilometers en pechhulp. Merk op dat, afhankelijk van het autoverhuurbedrijf en het land van bestemming, de kosten kunnen variëren. Het autoverhuurbedrijf kan u ook om een borgsom of eigen risico-bedrag vragen aan de verhuurbalie. Controleer altijd de huurvoorwaarden op het moment van reserveren.

Welke extra kosten kunnen van toepassing zijn?

Merk op dat elk autoverhuurbedrijf zijn eigen beleid ten aanzien van extra kosten bepaalt. Deze staan duidelijk vermeld in de huurvoorwaarden op het moment van reserveren. In het algemeen kunnen er extra kosten van toepassing zijn bij:ophalen/inleveren buiten openingstijden,grenspassages,one-way-verhuur,jonge of oudere bestuurders enwinterbanden.Eventuele aanvullende kosten dienen te worden afgerekend aan de verhuurbalie, in lokale valuta.

Hoe hoog is mijn eigen risico-bedrag?

Het eigen risico-bedrag is afhankelijk van de autoverhuurder en van de gehuurde auto en wordt binnen 10-28 dagen na de huur teruggeboekt als de auto onbeschadigd was. In samenwerking met onze verzekeringspartners bieden wij u de mogelijkheid om het eigen risico te verzekeren zodat u dit vergoed kunt krijgen als u aanrijdingsschade aan het voertuig hebt moeten betalen of bij diefstal. Deze eigen risico-verzekering kan worden afgesloten op het moment van reserveren

Zijn er extra kosten verbonden aan het inleveren op een andere locatie?

Ja, in de meeste gevallen berekent de autoverhuurder een toeslag als u de auto op een andere locatie wilt inleveren. Op het moment van reserveren geven we duidelijk aan of de eenrichtingstoeslag is inbegrepen in de huurprijs of welke extra kosten er zouden kunnen zijn.

Zijn er extra kosten voor het laat inleveren/ophalen?

Als u uw auto wilt ophalen of inleveren buiten de normale openingstijden van de verhuurbalie, kan de autoverhuurder u hiervoor een extra ‘buiten openingstijden-toeslag’ in rekening brengen. Op het moment van reserveren geven we duidelijk aan of er extra kosten zijn.

Kan ik korting krijgen als ik de auto eerder inlever?

Nee. Zoals in onze algemene voorwaarden is vermeld, kunnen we de ongebruikte dagen niet terugbetalen als u de gehuurde auto eerder dan oorspronkelijk was afgesproken terugbrengt.

Zijn er kosten verbonden aan grenspassages?

De autoverhuurder kan kosten in rekening brengen voor grenspassages. Eventuele kosten moeten aan de verhuurbalie worden afgerekend, in lokale valuta. Op het moment van reserveren geven we in de huurvoorwaarden aan of grenspassages zijn toegestaan, en zo ja naar welke landen.

Zijn er extra kosten voor kilometers?

Dit is afhankelijk van het autoverhuurbedrijf. Op het moment van reserveren geven we in de huurvoorwaarden aan of een onbeperkt aantal kilometers is inbegrepen in de prijs of niet. Als er sprake is van een huurauto met een beperkt aantal kilometers, zullen we in de huurvoorwaarden de kosten aangeven.

Brandstofregeling

Hoeveel moet ik betalen voor brandstof?

De brandstofregeling wordt bepaald door de autoverhuurder en is in de meeste gevallen ook afhankelijk van de duur van de huur. Er zijn verschillende soorten brandstofregelingen. Op het moment van reserveren zullen we duidelijk aangeven welke regeling van toepassing is. De meest gangbare brandstofregelingen zijn:Vol ophalen, leeg inleveren – U krijgt uw voertuig mee met een volle tank en kunt het inleveren met een lege tank. Bij het ophalen brengt de autoverhuurder u een volle tank brandstof in rekening. De prijs per liter die de autoverhuurder rekent kan hoger zijn dan de prijs bij het plaatselijke benzinestation. Brandstofkosten moeten betaald worden aan de verhuurbalie. Ongebruikte brandstof wordt niet terugbetaald.Vol ophalen, vol inleveren – U krijgt uw voertuig mee met een volle tank. Om te voorkomen dat u extra kosten voor brandstof moet betalen, moet u de auto met een volle tank inleveren. Het kan zijn dat er een borgsom voor brandstof wordt gereserveerd op uw creditcard, die wordt vrijgegeven nadat u de auto vol hebt ingeleverd. U moet bij het inleveren de eventueel ontbrekende brandstof betalen. Merk op dat de prijs per liter die de autoverhuurder rekent aanzienlijk hoger kan zijn dan de prijs bij het plaatselijke benzinestation. Brandstofkosten moeten betaald worden aan de verhuurbalie, tenzij anders is aangegeven. Deze brandstofregeling kan ook ophalen & inleveren met een kwartvolle tank, of ophalen & inleveren met een halfvolle tank betreffen.Brandstof vooraf betalen met gedeeltelijke restitutie – U auto wordt geleverd met een volle tank, waarvoor u een borgsom dient te betalen aan de verhuurbalie. Bij het inleveren van de auto wordt de ongebruikte brandstof gerestitueerd, na aftrek van administratiekosten. De berekende administratiekosten zijn vermeld in de bovenstaande paragraaf. De administratiekosten worden niet gerestitueerd ongeacht de hoeveelheid brandstof bij inlevering. De administratiekosten kunnen variëren, afhankelijk van de huurautoleverancier.We raden u aan tijdens het reserveringsproces de bijzonderheden van de regeling te controleren in de huurvoorwaarden om onverwachte kosten te vermijden.

Kan ik de brandstofregeling veranderen?

Dit is helaas niet mogelijk omdat elk autoverhuurbedrijf zelf zijn brandstofregeling bepaalt.

Ik denk dat de autoverhuurder mij te veel in rekening heeft gebracht voor de brandstof.

Als u van mening bent dat de autoverhuurder u aan de balie of bij inlevering te veel in rekening heeft gebracht, neem dan contact met ons op zodat wij uw klacht hierover kunnen onderzoeken.

Voortuiginformatie

Krijg ik exact hetzelfde model als ik bij de reservering heb gezien?

Tijdens het reserveringsproces laten we foto's zien van soortgelijke auto's in dezelfde categorie. Helaas kunnen we niet garanderen dat de autoverhuurder exact hetzelfde model beschikbaar heeft. U hebt echter recht op een auto in dezelfde categorie, geschikt voor hetzelfde aantal passagiers en met dezelfde bagageruimte. Als de autoverhuurder u geen auto in dezelfde categorie levert, hebt u recht op een terugbetaling. Neem voor meer informatie contact met ons op. In bepaalde gevallen is het mogelijk dat de autoverhuurder ons een speciale aanbieding levert die garandeert dat het in de zoekresultaten vermelde merk en model wordt geleverd. Als dat het geval is wordt dit aangegeven naast de prijs van de auto.

Hoe kan ik zien hoeveel bagage in een auto past?

De hoeveelheid bagage die in een auto past is op het moment van reserveren te zien aan het symbool

Kan ik om een automaat vragen?

Ja. Tijdens het zoeken van uw auto, kunt u onze zoekfilters aan de linkerkant gebruiken en ervoor kiezen om alleen auto's met een ‘Automatische transmissie’ te laten zien. Het type transmissie van de auto is op het moment van reserveren te zien aan het symbool. Merk op dat veel verhuurbedrijven buiten de VS en Canada maar een beperkt aantal auto's met automaat beschikbaar hebben.

Mijn huurauto was beschadigd bij het ophalen - wat moet ik doen?

Wij bevelen sterk aan om de auto ten tijde van ophalen grondig te inspecteren op eventuele schade en de autoverhuurder onmiddellijk in kennis te stellen van eventuele problemen. Als u bij het ophalen merkt dat de gereserveerde auto beschadigd is, meld dit dan onmiddellijk aan de autoverhuurder en vraag om een alternatief. Als het probleem niet kan worden opgelost, neem dan contact op met ons zodat wij kunnen proberen een geschikte vervanging te regelen met de autoverhuurder. Alle schades aan de auto kunnen ten laste komen van uw eigen risico als zij niet worden gemeld voordat u met de huurauto vertrekt.

Mijn huurauto was in slechte staat bij het ophalen - wat moet ik doen?

Als u bij het ophalen merkt dat de gereserveerde auto in slechte staat is, meld dit probleem dan onmiddellijk bij de autoverhuurder en vraag om een alternatief. Als het probleem niet kan worden opgelost, neem dan contact op met ons zodat wij kunnen proberen een geschikte vervanging te regelen met de autoverhuurder

Optionele extra's

Welke optionele extra's zijn er beschikbaar?

De beschikbaarheid van optionele extra's is afhankelijk van de autoverhuurder en zelfs als ze online worden gereserveerd kan de beschikbaarheid ervan niet worden gegarandeerd. De volgende extra's kunnen online worden gereserveerd: •Extra bestuurder •Stoelverhoger •Kinderzitje •Babystoel •Gps – satellietnavigatiesysteem •Skirek •Set sneeuwkettingen •Sneeuwbanden •Wi-Fi-toegang •Bagagerek/imperiaal

Let op dat de meeste optionele extra's niet zijn inbegrepen in de huurprijs en kunnen worden meegehuurd op het moment van reserveren of aan de verhuurbalie. De kosten van deze optionele extra's worden vermeld in de huurvoorwaarden op het moment van reserveren.

Wanneer moet ik voor de optionele extra's betalen?

Voor optionele extra's die u selecteert als onderdeel van uw boeking, zal de verhuurder u kosten in rekening brengen bij het ophalen van de auto. Betaling is in lokale valuta. De kosten van optionele extra's zijn niet inbegrepen in de online prijs. Zodra een boeking is gedaan, kunnen optionele extra's ook worden gereserveerd via het online portal. Om het portal te openen, klikt u op de link vermeld in uw reserveringsvoucher.

Ik had een optionele extra gereserveerd, maar deze was niet beschikbaar bij het ophalen - wat moet ik doen?

In het zeldzame geval dat gereserveerde optionele extra's niet beschikbaar zijn bij het ophalen van de auto, neem dan contact met ons op en wij zullen de kwestie dan namens u opnemen met de autoverhuurder.

Waar kan ik optionele extra's reserveren?

Sommige optionele extra's kunnen online worden meegehuurd op het moment van reserveren en sommige kunnen alleen worden meegehuurd aan de verhuurbalie.Zodra een boeking voltooid is, kunnen extra's ook worden meegehuurd via het online portal. Om het portal te openen, klikt u op de link vermeld in uw reserveringsvoucher.Om de beschikbaarheid van optionele extra's te garanderen, raden we u aan om, indien mogelijk, gewenste optionele extra's altijd online mee te huren.

Belangrijke documenten

Welke documenten heb ik nodig aan de verhuurbalie?

Op de huurvoucher die we u sturen als onderdeel van de reserveringsbevestiging staan alle documenten genoemd die nodig zijn bij het ophalen van de auto. In de meeste gevallen moet u de volgende documenten meenemen om de auto mee te krijgen: •Creditcard op naam van de bestuurder. Creditcards die geaccepteerd worden voor het ophalen zijn MasterCard, Visa, en in sommige gevallen ook American Express. Raadpleeg uw boekingsbevestiging voor een overzicht van geaccepteerde creditcards. •Rijbewijs. Merk op dat alleen een volledig rijbewijs dat ten minste 1 jaar eerder is afgegeven en waarop geen ernstige beperkingen staan, wordt geaccepteerd. Meer lezen over de eisen gesteld aan het rijbewijs. •Reserveringsvoucher. Deze ontvangt u binnen 48 uur na het reserveren en moet worden afgedrukt. •Eventuele andere identificatiebewijzen die de autoverhuurder vereist in zijn voorwaarden en condities. Bijzonderheden staan op uw huurvoucher.

Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

Als uw rijbewijs niet in het Latijnse alfabet is geschreven (d.w.z. Arabisch, Grieks, Russisch of Chinees) dan moet u een internationaal rijbewijs en uw nationale rijbewijs meenemen. Als u in het buitenland (buiten de EU) huurt, is meestal een internationaal rijbewijs vereist, ongeacht het alfabet. Internationale rijbewijzen moeten worden vergezeld door het originele nationale rijbewijs van de bestuurder. Bestuurders uit het Verenigd Koninkrijk moeten de fotokaart en het bijbehorende papieren deel laten zien.

Is ene kopie van mijn rijbewij voldoende?

Nee. Een kopie van uw rijbewijs wordt niet geaccepteerd door de autoverhuurder. Bij het ophalen moet het originele document worden getoond.

Annulerings- en restitutiebeleid

Wat is uw annuleringsbeleid?
Wat is het annuleringsbeleid ten aanzien van volledig vooruitbetaalde of gedeeltelijk betaalde boekingen?

1 - Als u 24 uur voor het tijdstip van ophalen annuleert, zal u een volledige terugbetaling ontvangen.
2 - Als u minder dan 24 uur van tevoren annuleert, ontvangt u een terugbetaling met aftrek van €50 voor volledig vooruitbetaalde boekingen. Als uw online betaling minder dan €50 is, zal er geen terugbetaling plaatsvinden voor uw autoverhuurboeking.
3 - Als uw boeking minder dan 24 uur voor het tijdstip van ophalen gedaan is, zal het annuleringsbeleid automatisch gelden voor uw boeking.
4 - Alle annuleringen dienen te worden gedaan via onze online portal en niet met de autoverhuurder. Als u bij aankomst rechtstreeks bij de autoverhuurder annuleert, dient u ook ons te informeren over de wijziging in uw boeking.
5 - Het wijzigen van uw boeking of het annuleren van optionele extra's minder dan 24 uur voor het moment van ophalen is niet altijd mogelijk.

Wat is een no-show? Een ‘no-show’ treedt op in de volgende situaties:

1 - U hebt ons voorafgaand aan uw datum van ophalen niet geïnformeerd over uw annulering.
2 - U hebt de auto niet opgehaald op de afgesproken datum en tijd.
3 - U hebt niet de vereiste documentatie voor het ophalen van de auto overlegd.
4 - U hebt geen creditcard op naam van de hoofdbestuurder en/of met voldoende saldo overlegd.

In elk van de bovenstaande gevallen worden er geen terugbetalingen gedaan.

Het autoverhuurbedrijf behoudt zich het recht voor om de auto niet te verstrekken wanneer u niet op tijd verschijnt met alle vereiste documentatie en met een creditcard met voldoende saldo voor de waarborgsom voor de auto. In een dergelijke situatie hebt u geen recht op terugbetaling, tenzij de autohuur minimaal 24 uur van tevoren werd geannuleerd.